09367162522 | تکنیک های خرید و فروش املاک
ورود ثبت نام

توصیه‌هایی برای خرید خانه نوساز ؛ تعیین قیمت

1397/11/20

درست مانند اتومبیل نو، ارزش خانه‌ نوساز هم پس از استفاده کاهش می‌یابد

البته فراموش نکنید که با بازسازی یا به سازی خانه شما می توانید یک ارزش افرده در خانه ایجاد کنید به شرطی که این کار را درست و اصولی انجام دهید.

و اگر مجبور باشید خانه را ظرف چند سال بفروشید، آن خانه دیگر نوساز محسوب نمی‌شود. توصیه‌های مهم در مورد تعیین قیمت خانه عبارت‌اند از: ارزش خانه، مساحت و میزان اجاره‌ی خانه‌ نوساز را با املاک «قدیمی» مشابه در همان منطقه مقایسه کنید.

 قیمت هر مترمربع خانه‌ی نوساز را با قیمت خانه‌های قدیمی مقایسه کنید تا متوجه شوید چه قیمتی باید بپردازید. برای معامله‌ای بهتر، از جاهای مختلف قیمت بگیرید.

 برخی از سازندگان اصول ‌هایی ارائه می‌دهند تا خود را از سایر سازندگان متمایز کنند، مانند ارائه‌ی بهترین جایگاه در پارکینگ، بهترین انباری یا پرداخت سهم شما از هزینه‌های انتقال سند. اگر نتوانستید از راه مذاکره قیمت خانه را پایین‌تر بیاورید، شاید یکی از همین‌ اصول ها در کاهش هزینه‌های شما بی تاثیر نباشد. برای چند سال سکونت در آن خانه برنامه‌ریزی کنید و بررسی کنید آیا خانه‌ی خریداری‌شده با برنامه‌های شخصی شما برای چند سال آینده مطابقت دارد یا خیر، مثلا آیا همسر آینده‌ی شما می‌تواند آن‌جا زندگی کند؟ آیا می‌توانید در آن خانه صاحب فرزند شوید؟ امکان ارزش افزوده را در نظر بگیرید.

در زمان خرید به این فکر کنید که آیا می‌توانید در آینده به ارزش این خانه بیفزایید، مثلا در قسمتی از آن خانه فضایی مجزا با کارکردی متفاوت یا در بالکن آن باغچه‌ای نقلی و زیبا ایجاد کنید. توصیه‌هایی برای خرید خانه نوساز ؛ پیش‌خرید خانه‌‌ : حتما نسخه‌هایی از نقشه‌ها و مشخصات خانه‌ای که سازنده قصد دارد بسازد، ببینید. هرچه جزئیات بیشتری در نقشه‌ها آمده باشد، بهتر است. درواقع با این کار خواهید فهمید که دقیقا چه خانه‌ای به شما تحویل داده خواهد شد و اطلاعاتی در مورد طراحی، اندازه‌ها، نوع و کیفیت مواد و پوشش‌های تزئینی به‌دست می‌آورید. در برخی مواقع ممکن است سازنده در تحویل خانه به شما تاخیر داشته باشد. برنامه‌ریزی‌هایتان را با در نظر گرفتن چند روز تاخیر انجام دهید،

 همچنین از سازنده بخواهید در توافق ذکر کند که در صورت عدم تحویل خانه در موعد مقرر، متعهد می‌شود که به شما خسارت بپردازد. پیش‌خرید خانه یکی از متداول‌ترین روش‌های خرید و فروش واحدهای در حال ساخت است. عمدتا زمانی سازنده به پیش‌فروش واحدهایش رو می‌آورد که پروژه‌ ساخت را تا حدودی پیش برده ولی از نظر مالی با کمبود رو‌به‌رو شده است؛ به همین دلیل حاضر می‌شود با «پیش‌فروش» واحدها کمبود نقدینگی‌اش را جبران کند. از آن طرف در این نوع فروش، خریدار می‌تواند هزینه‌ خرید خانه را در چند قسط و به مرور پرداخت کند و معمولا هزینه‌ای که پرداخت می‌کند از قیمت نهایی ملک نیز کمتر است. علاوه‌ بر این حتی می‌تواند در مصالح استفاده شده در خانه‌اش نیز اعمال نظر کند و از مصالحی استفاده نماید که مطابق میل و سلیقه خود است. به همین دلیل بسیاری از مشتریان تمایل دارند برای صاحب‌خانه شدن به سراغ پیش‌خرید خانه بروند.

مزیت پیش‌خرید خانه نسبت به سایر روش‌های خرید خانه در این است که قیمت به‌صرفه‌تری دارد و خریدار می‌تواند در مصالح و جزئیات ساخت اعمال نظر کند. و اینکه شما می توانید از جزِیِیات ساخت و متریال های استفاده شده و اسکلت و نوع مصالح بنایی با خبر شوید.

پیش‌خرید خانه با اینکه به‌صرفه‌است اما کار بی‌دردسری نیست. در این روش معمولا اختلاف‌های بسیاری میان خریدار و فروشنده به ‌وجود می‌آید. از آنجا که ملک مورد معامله هنوز تکمیل نشده است و نمی‌توان بسیاری از ویژگی‌هایش را به چشم دید، ممکن است در نهایت امر از نتیجه‌ کار راضی نباشید. مشکل دیگر فرار سازنده است که به دفعات اتفاق افتاده. بارها مشاهده شده است که سازندگان وقتی می‌بینند نمی‌توانند پروژه را تکمیل کنند، پول‌ها را برمی‌دارند و فرار می‌کنند و دست خریداران را در حنا می‌گذارند.

 هرچند پیش‌خرید خانه در کنار مزایایش ریسک‌های خاص خودش را دارد، اما می‌توان با رعایت نکاتی احتمال ضرر در معاملات را به حداقل رساند که در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم.

نظرات کاربران

نظر خود را ارسال نمایید