09367162522 | تکنیک های خرید و فروش املاک
ورود ثبت نام

چند تکنیک برای برقراری ارتباط با اولین برخورد با مشتری (آموزش مشاوران املاک )

1399/01/15

 

چند تکنیک برای برقراری ارتباط با اولین برخورد با مشتری

۱-ایجاد صمیمیت

صمیمیت ایجاد یک رابطه ی نزدیک بامشتری تا اون حاضر شود نیاز هایش را راحت تر باشما در میان بگزارد یا اولویت خرید را باشما تجربه کند. باخنداندن یاشادکردن یک نفر شما باعث ترشح هورمون اندروفین در مغز خواهید شد این هورمون زد سرطان تمرکز را نیز افزایش می دهد و حس خوشایندی به مشتری می دهد .

حال توجه داشته باشید که چطو این کار را انجام می دهد به طور حتم یک شوخی بی مزه نمی تواند این کار را انجام دهد و برعکس این کار را صورت می دهد.ویا ممکن است مشتری شخصیت درون گرا و منطقی داشته باشد و ازشوخی کردن خوشش نیاید . در هر صورت ایجاد صمیمیت بامشتری کار فروش را بسیار راحت می کند

۲-هنر درخواست کردن

حال می پرسید خریدار کس دیگریست ما باید در خواست کنیم بله شما حتی بیشتر از مشتری هر چه بیشتر درخواست کنیدزود تر به نتیجه می رسید و وقت کمتری از شما خواد گرفت حال درخواست چی درخواست سوال ؟

 شما باید زود سوال کنید اولین سوال می تواند این طور باشد من چطور می تونم بهتون کمک کنم؟

 شما به دنبال چه نوع محصولی هستید ؟

محصول دلخواه شما چه نوع ویژگی هایی باید داشته باشد؟

چطور با ما آشنا شده اید ؟

آیا از تخفیف های ما باخبر هستید ؟

عضو باشگاه مشتریان هستید و از خبر نامه ما باخبرید ؟

آیا می داندی محصول ما چطور و ازکجا تهیه می شود ؟

و هر سوالی که شما برای جواب دادن بعد از بازخورد سوال شما آماده جواب دادن هستید و می تواند ذهن مشتری را درگیر کند برای این کار ابتدا می توانید خودتان را به جای مشتری بگزارید و بارها و بارها این تمرین را انجام دهید توجه در نود درصد مواقع مشتری محصولی را خریداری می کند که شما آن را دوست دارید و حتما دقت کنید که سوال قیمت و یا بوجه مشتری ،آخرین سوالی باشد که از مشتری می پرسید .

۳- انتخاب

به مشتری قدرت انتخاب دهید وقتی شما محصولی را از بین محصولات دیگه انتخاب می کنید لذت بیشتری به شما می دهد و احساس می کنید که خود بهترین محصول را انتخاب کردید اگر مشتری در خرید خود شک داشت گزینه های دیگری را پیش روی مشتری بگزارید. حتی گزینه هایی که شاید به نظر شما مناسب نیست شاید به نظر مشتری خوشایند باشد اینطور شما به مشتری قدرت انتخاب می دهید و او را از تخفیفات و کیفیت محصول خود باخبر می کنید اگر مشتری قبلااز شما خرید کرده بود حتما تجربه قبلی او از خرید قبلی سوال کنید آمدن دوباره مشتری همیشه به این منظور نیست که مشتری شما کاملا به محصول شما علاقمند است . و آماده است تا دوباره خرید کند .

شاید مشتری این بار انتظارات دیگری یا محصول بهتری را از شما داشته باشد یک تخفیف کوچک یا یک محصول  بهتر می تواند او را به مشتری ثابت محصول شما تبدیل کرد .

 

 

 

۴- اعتماد سازی (صداقت)

نحوه‌ی صحبت کردن شماونوع رفتار و حرکت شما تاثیر زیادی در نگاه مشتری دارد هیچ وقت حتی کوچک به مشتری خود دروغ نگویید یک دروغ کوچک می تواند معامله‌ای حتی بزرگ شمارا کاملا بهم بزند .

حرکاتی مانند تغییر حرف شما یا تغییر در حرکات شما دقت داشته باشیدبه هیچ عنوان قرار نیست مشتری از شما نه بشنود دلیل ندارد هر مشتری همیشه از شما جواب بله بشنود واطلاعاتش درست باشد مشتری های باهوش همیشه فروشندگان را قیاس می کنند باید همیشه قیمت خیلی مهم است بیشتر مشتریان بر اساس قیمت خیرداری می کنند اگر جنس شما بهتر است باید قیمتش از محصولات با ارزش کمتر بیشتر باشد و اگر این محصول در بازار توسط فروشندگان دیگر هم توضیع می شود باید قیمتش یکسان باشد البته بهتر است محصول شما همیشه یک خصوصیت بهتر نسبت به رقبای شما داشته باشد.حتی تنها فقط نوع بسته بندی محصول نیز در فروش شما خیلی تاثیر داردیاطرح وبرچسب روی آن می تواند متفاوت باشد.   صداقت یک اصل بسیار مهم در فروش محصول شماست

 

۵-نگه داشتن مشتری (CEM)

مشتری را نگه دارید حتی اگر از شما محصول یا خدماتی را نخرید. مشتری رادرگیرخدمات دهی خود کنید طوری رفتار کنید هیچ وقت شمارا از یاد نبرد حال به هرشکلی که  مشتری بعد از آشنایی با شما خاطرات خوبی را تجربه کرده باشد  و حتی گرهم از شما خرید نکردانقدر شمارا به خاطر داشته باشد که خدمات شمارابه دوستانش معرفی کند.این کار بصورت های مختلف می تواند انجام شود. به طور مثال می تواند یک راحیه خوب در محیط کار شما یا خود شما خاطره انگیز باشد برند شما می تواند همیشه یک بوی خاص داشته باشد از مشتری سرنخ بگیرید. شماره تلفن،آدرس،لیست علاقه مندی‌ ها ،انتقادات و پیشنهادات حتی در صورت خرید نکردن ،هدیه دادن حتی در حد یک خوارکی ساده دادن هدیه های کوچک ،می تونه نوعی کوچک ازکالای شما یا خدمات شما باشد یا حتی یک آبنبات هم می تونه تاثیر خودش رو داشته باشه .

 

نظرات کاربران

حامد غفوری
22 فروردین 1399

ممنون و متشکر از راهنمایی خوبتون

نظر خود را ارسال نمایید