09367162522 | تکنیک های خرید و فروش املاک
ورود ثبت نام

بازاریابی عصبی ( آموزش بازاریابی دفاتر املاک )

1399/01/19

-           بازاریابی عصبی

تا حالا از خودتون پرسیدین که چرا بعضی از کمپین های بازاریابی با مشتری ازتباط بهتری برقرار می کنند ؟

یا چرا بعضی از محتوا ها بهتر از بقیه مخاطب رو درگیر می کنند ؟

دوست دارین  بدونید چه چیزی باعث میشه مردم اقدام کنند

 

 

مغز ما تمام اتفاقاتی که از بدو تولد اتفاق افتاده را به خاطر می سپارد و باتوجه به اتفاق های گذشته و خصوصیات رفتاری پدر و مادر ....

 

میشه ناخواداگاه

تصور کنید یک مار وارد اتاق می شود 3 نفر حضور دارند

1-      افرادی که مار را دوست دارند

2-      افرادی که نسبت به مار بی تفاوت هستند

3-      از مار می ترسند

چرخه تصمیم گیری انسان ها

1-      اطلاعات

2-      باور

3-      احساسات

4-      تصمیم گیری

5-      ناخوداگاه : تمامی اطلاعاتی که ما دریافت میکنیم مخصویا تو سنین کودکی تا 10 سالگی از جامعه، خانواده، مدرسه،رسانه،کتاب و .... باعث میشه کد های ناخودآگاه ما نوشته بشه تو مثال مار هرکدوم از افراد اطلاعات متفاوتی از اون مار داشتند در نتیجه واکنش های متفاوتی هم نشون دادند.در هنگام ساخت محتوا و تبلیغ نویسی باید متوجه بشیم مخاطبین ما به چه چیزی واکنش نشان می دهند.

احساسات پاسخ های سیستم باور ما هستندو شناخت سیستم های باوز عمومی و تحریک اون ها موحب تحریک مخاطب برای اقدام می شود.

رابرت چالدینی در کتاب تاثیر،6 دسته بندی رو برای سیستک های باور مردم معرفی کرد:

اعدای دین( معامله به مثل)، مردم اگر ببینند شما برای آن ها کاری انجام می دهید بصورت رایگان به شما احساس دین می کنند یا اگر  ببیند کسی بدون قصد قرزی به آن ها کمک می کند یک ایجاد دین با آن ها صورت می دهند و در صدد جبران آن کار بر می آیند وقتی شما یکی از دوستانتان را به تولدتان یا میهمانی دعوت می کند به احتمال زیاد شما هم همین کار را بعدا خواهید کرد. 

کمبود: انسان ها هر چیزی را نیاز خود ببینند و آز آن بسیارکمتر مجود باشد بیشتر می خوانش بسیار از فروشندگان در تبلیغات خود از اینکه فقط 8 عدد یا تعداد کمی از این محصول مانده است استفاده می کنند یا خوانندگان اعلام می کنند که این آخرین کنسرت آن ها است یا به صورت های مختلف

دانباله روی : افراد غالبا وقتی می بینند که یک دسته از افراد جامعه ی نزدیک به آن ها یا کسانی که به آن ها علاقه دارند ازیک محصول یا خدمات استفاده میکنند آن ها هم در صدد خرید آن محصول بنرمی آیند تاحالا شد با دیدن یک صف طولانی در جلوی یک رستوران شما این حدس را بزنید که حتما کیفیت آن محصول بالا است ؟

مرجعیت: انسان ها اگر به دانش و اطلاعات افراد اعتماد داشته باشند راحت تر حرف اون ها رو قبول می کنند. وقتی شما با داشتن اطلاعت محصولات و همچنین اطلاعات محصولات مرتبط به مشتری یاد می دهید آن ها بیشتر به شما اعتماد می کنند و حتی از شما درخواست می کنند که به آن ها مشاوره بدهید.

ثبات: انسان ها اکثر موارد تمایل دارند پای حرفی که می زنند بمانند یا اگر قولی می دهند به آن عمل کنند. تکنیک 5 بله را فراموش نکنید وقتی بتوانید از مشتری 5 تا تایید بگیرید احتمال اینکه مشتری خرید کند بسیار زیاد است . یا اگر بتوانید محصولتان  در یک درجه ی کوچکتر به فروش برسانید احتمال اینکه محصول اصلی را راحت تر به فروش برسانید بیشتر است .

دوست داشته شدن : انسان ها زمانی که مورد تایید و تشویق افراد دیگر قرار می گیرند . یا معمولا به کسایی که دوست دارن یا ازشون خوششون میاد بله میگن شما  چه خصوصیاتی می تونین داشته باشین که مشتریان بیشتر به شما علاقه مند شوند؟ ما معمولا از چه کسانی خوشمان می آید ؟

-کسانی که شبیه ما هستند،کسانی که از ما تعریف می کنند،کسانی که ظاهر خوب ،خوش صدا،خوش سیرت،و....

-کسانی که که درجهت یک هدف مشترک با ما همکاری می کنند. و کلا کسانی که انرژی خوب و حس بهتری به ما می دهند. شما دیگر چه خصوصیاتی که از افراد باعث جذب می شود ؟

نظرات کاربران

نظر خود را ارسال نمایید