09367162522 | تکنیک های خرید و فروش املاک
ورود ثبت نام

انتخاب هوشمندانه محله‌ مورد نظر هنگام بازدید از ملک

1398/04/02

_ایمنی ساختمان به خصوص در مقابل زلزله یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید.

می توانید برای صحت این قضیه اسکلت ساختمان را در نظر بکیرید به این صورت که ابتدا بررسی کنید که ساختمان شما اسکلت فلزی دارد یا اسکلت بتنی و چقدر در مشاعات و ساخت دیوار برشی کا شده است .

عرض راه‌پله‌ها: عرض راه‌پله‌ها جهت جابه‌جایی وسایل و اسباب‌کشی اهمیت زیادی دارد. در اکثر ساختمان‌ها، اجازه نمی‌دهند که وسایلتان را با آسانسور جابه‌جا کنید. گذشته از اینکه مشکل خراب شدن آسانسور مانعی جهت جابه‌جایی وسایل خواهد بود، ممکن است اندازه‌ی آسانسور نیز کوچک باشد یا حتی خراب شود.

 به همین دلیل، حین بازدید از ملک توجه کنید که عرض راه‌پله‌ها می‌بایست حداقل ۹۰ سانتی‌متر باشد. در این صورت می‌توانید وسایلتان را به راحتی جابه‌جا کنید و نگران اسباب‌کشی نباشید.

وضعیت ایمنی ساختمان: اگر قصد خرید ملکی را داریم که کار ساخت آن کاملا تمام شده است، سخت می‌توان از وضعیت ایمنی ساختمان به طور کامل مطمئن شد. هنگام بازدید از ملک یک کارشناس خبره با خود به همراه ببرید تا بتواند اطلاعات ساخت را از مالک جویا شود.

 گزینه اصلی در این مرحله اعتماد کردن به مالک و بررسی ادعاهای او است. می‌توانید با بررسی نقشه ساختمان، بررسی کیفیت ساخت، ستون‌های واحد‌های مسکونی و ستون‌های پارکینگ از میزان ایمن بودن ساختمان در مقابل حوادثی مانند زلزله تا حدودی مطمئن شوید. حفظ حریم خصوصی: مشرف نبودن درهای ورودی به یکدیگر، عایق صدا بودن و پنجره‌های دوجداره می‌توانند در حفظ حریم شخصی شما موثر باشند.

نظرات کاربران

نظر خود را ارسال نمایید